fredag den 11. september 2015

Dyreholds opgave - sæt igang..



D. 7 September 2015

Så fik jeg endelig valgt.. Valget faldt på denne lille fætter :-) 







Larven blev fundet af en kollega på legepladsen i Bedsted (hvor jeg er vikar og tidligere har været i 1 løn. praktik) der vidste, at jeg ledte efter noget ganske særligt. 


Jeg har ikke den store kendskab til dyr der gennemgår en forpupning, så derfor var det oplagt for min egen læring at jeg valgte dette dyr, så jeg efterfølgende lettere kan fortælle børn (og mine egne) hvad det er, der rent faktisk sker under sådan et forløb.


Jeg lånte et syltetøjs glas og lavede et hjemmelavet låg ud af madpapir, som jeg prikkede små ventilations huller i - den skulle jo gerne klare hele køreturen hjem i bil :-)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar