fredag den 4. september 2015

Min biotop :-)

                                             Så har jeg fundet min biotop - et dejligt sted :-)

Jeg har valgt at min biotop skal være et sted jeg kender godt, ikke selve stedet men området. Området ligger 1 km fra mine forældres hus i Gånsager hvilket betyder at mig og mine brødre har været der meget. Man får øje på helt andre ting end dengang og der er sket rigtig meget siden. Min biotop ligger i Renbæk plantage og kaldes karpedammen. Området har en stor sø samt små bække omkring sig. Mit sted beskrives bedst med dette billede

Jeg har valgt at min biotop skal være livet omkring og i denne livlige bæk. For at komme over bækken og videre ind i en tæt skov med sti er der blevet bygget denne bro, som siden jeg havde min gang der er blevet bedre, bredere og endda med gelænder :-)  

Bækken som er fuld af liv er med til at fylde vand i karpedammen. Området består af hundeskov, bålplads, indhegning med kvæg, mange gangstier, stor karpesø og mange forskellige træer samt masser af fugleliv. Da området ligger langt fra tæt bebyggelse, by og vej er her altid dejlig roligt og derved mulighed for fordybelse og leg.


Her ses karpedammen som ligger lige op af "mit sted" :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar